Contact

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden

Versie 1.0, januari 2024.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Deze voorwaarden zijn opgesteld door Ondernemer. De op dat moment geldende algemene voorwaarden worden bij elke opdracht of bestelling aan Klant beschikbaar gesteld.  


1. Definities 

In deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder: 







1.1. Ondernemer: Chantal van der Cingel, eenmanszaak, gevestigd te Muyeweg 23 te Nieuwerkerk, ingeschreven bij de KvK onder nummer 92366422. 

1.2. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die schriftelijk een Overeenkomst met Ondernemer sluit of een Product of Dienst aankoopt via de website van Ondernemer. 

1.3. Product: opleidingspakketten zoals één of meerdere e-learning(s) en aangeboden door Ondernemer en beschikbaar gesteld aan de Klant via de website of een offerte van Ondernemer.

1.4. Dienst: advies aan de Klant door Ondernemer zoals overeengekomen in de Overeenkomst of na aankoop van adviespakket op de website van Ondernemer.

1.5. Overeenkomst: een opdracht die tot stand komt door aanvaarding van de offerte van Ondernemer door Klant. 


2. Toepasselijkheid 


2.1. Deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op ieder Product en Dienst die door Klant worden aangekocht bij Ondernemer. Deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn tevens van toepassing op elke gesloten Overeenkomst tussen Klant en Ondernemer.  

2.2. Klant en Ondernemer kunnen enkel afwijken van deze algemene voorwaarden als beiden dit uitdrukkelijk en schriftelijk met elkaar overeenkomen. Bevat de Overeenkomst bepalingen afwijkend aan deze algemene voorwaarden, dan geldt het bepaalde in de afgesloten Overeenkomst door Klant.  

2.3.  Koopt een Klant een Dienst of Product van Ondernemer of sluit Klant een Overeenkomst met Ondernemer, dan moet Klant deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden.  

2.4. Ondernemer behoudt zich het recht voor om, op elk tijdstip, de algemene voorwaarden te wijzigen of voorwaarden te verwijderen zonder dat voorafgaande kennisgeving aan de Klant noodzakelijk is. Bij elke aankoop en opdracht zijn de algemene voorwaarden van toepassing die op dat moment op de website of in de orderbevestiging staan opgenomen, met uitsluiting van alle eventuele oudere of nieuwere bepalingen.  

2.5. Indien één of meerdere van deze voorwaarden om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zouden zijn, blijven de overige voorwaarden onverkort van toepassing.  

2.6. Klant is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die Klant deelt met Ondernemer. Door het afsluiten van een Overeenkomst of het aankopen van een Product of Dienst bij Ondernemer, bevestigt de Klant een natuurlijk persoon te zijn, handelingsbekwaam en minstens 18 jaar oud. Ondernemer draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor opdrachten en aankopen door personen die niet aan deze criteria voldoen of voor foutieve gegevensvermelding door de Klant.  


3. Totstandkoming van de overeenkomst 


3.1. Een Overeenkomst tussen Klant en Ondernemer komt tot stand op het ogenblik dat de bestelling van een Product of Dienst geplaatst wordt op de website van Ondernemer en deze gevalideerd wordt met een bevestiging die per e-mail verstuurd wordt door Ondernemer. De bevestiging wordt naar het door de Klant opgegeven e-mailadres verstuurd. Ondernemer draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor het aankomen van de e-mail, zolang Ondernemer schriftelijk kan bewijzen dat de bevestiging naar het opgegeven e-mailadres is verstuurd.

De overeenkomst komt ook tot stand op het ogenblik dat de Klant schriftelijk akkoord gaat met de offerte van Ondernemer binnen de geldigheidstermijn van de offerte.

3.2. Aankopen gedaan via de website van Ondernemer of offertes van Ondernemer aan Klant zijn niet bindend voor Ondernemer zolang deze, na het doorlopen van het bestelproces, niet per e-mail of enig ander passend communicatiemiddel zijn bevestigd aan de Klant 

3.3. Als Ondernemer besluit de Klant niet te kunnen bedienen om wat voor reden dan ook, dan brengt zij de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte.  


4. Prijzen producten en diensten 


4.1. De op de website van Ondernemer aangegeven verkoopprijzen voor Producten op de datum van de aankoop, zijn de van toepassing zijnde prijzen voor Klant. Deze prijzen worden tevens vermeld in de bestelbevestiging aan Klant. Deze prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn exclusief btw en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Na betaling ontvangt de Klant een factuur. Op de facturen van Ondernemer is 21% btw van toepassing.

4.2. De prijzen op de offerte van Ondernemer binnen de geldigheidstermijn van de offerte waarop de Klant akkoord gaat met de offerte, zijn de van toepassing zijnde prijzen voor Klant. Deze prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn exclusief btw en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Na het uitvoeren van de diensten ontvangt de Klant een factuur. Op de facturen van Ondernemer is 21% btw van toepassing. 


5. Voorwaarden Online Diensten 


5.1. Na aankoop van een Product of Dienst op de website van Ondernemer heeft Klant het recht om hiertoe op elk tijdststip binnen de afgesproken termijn zoals vastgelegd in de bevestigingsmail van Ondernemer aan Klant, toegang te hebben.  

5.2. De Klant heeft het recht om de aankoop van een Product of Dienst binnen 7 dagen na aankoop te annuleren, waarna Ondernemer verplicht is om het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen terug te betalen aan Klant, onder voorwaarde dat Ondernemer schriftelijk kan bewijzen dat Klant nog geen gebruik heeft gemaakt van het product op dienst. 


 6. Betaling en vergoeding 


6.1. Klant betaalt direct voor een Product of Dienst als Klant deze afsluit op de website van Ondernemer. Ondernemer biedt verschillende manieren aan om op een veilige wijze de online bestellingen elektronisch te betalen via het betalingssysteem en de betalingsvoorwaarden van betalingsprovider Mollie. Door het plaatsen van een bestelling en betaling via de website van Ondernemer verklaart Klant tevens kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden van de betalingsprovider en aanvaart hij/zij erdoor gebonden te zijn.  

6.2. Wanneer Klant en Ondernemer een Overeenkomst hebben gesloten en in de Overeenkomst staat besloten dat de Klant na uitvoering van de Dienst betaalt, dan moet de Klant de factuur van Ondernemer binnen 14 dagen opvolgend op de factuurdatum voldoen.  

6.3. Bij gebreke aan betaling binnen de gestelde termijn door de Klant, wordt het factuurbedrag, inclusief btw en overige kosten en heffingen, automatisch verhoogd met een rente van 1% per maand bovenop het nog openstaande bedrag. Elke begonnen maand geldt hierbij als volledig verstreken. Eventuele invorderingskosten komen eveneens voor rekening van de nalatige Klant. Indien de Klant niet tijdig betaalt, behoudt Ondernemer zich het recht voor om de Klant de toegang tot de producten en diensten te ontzeggen totdat de betaling is ontvangen. Als de Klant in gebreke blijft met de betaling van één of meer openstaande facturen van Ondernemer, heeft Ondernemer het recht om de verdere uitvoering van de opdracht op te schorten totdat alle openstaande rekeningen zijn voldaan (inclusief de toegevoegde invorderingskosten en rente), of om onmiddellijk de overeenkomst te ontbinden. 

6.4. Het is Klant niet toegestaan om toegang tot Producten, Diensten of Overeenkomsten, of de inhoud daarvan, te delen met derden zonder schriftelijke toestemming van Ondernemer. Doet Klant dit zonder schriftelijke toestemming, dan is Klant de actuele prijs per Product, Dienst of Overeenkomst verschuldigd aan Ondernemer. Deze boete geldt voor elke persoon afzonderlijk waaraan Klant toegang tot Producten, Diensten of Overeenkomsten of de inhoud daarvan heeft gedeeld.  

6.5. Elk bezwaar met betrekking tot een factuur dient de Klant binnen 7 kalenderdagen na de factuurdatum schriftelijk aan Ondernemer te melden. Ondernemer behoudt het recht om alle vorderingen aan derden over te dragen, evenals om haar eigen verplichtingen tegenover de Klant geheel of gedeeltelijk over te dragen. Desondanks blijft Ondernemer verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van deze verplichtingen indien dergelijke overdracht plaatsvindt. De Klant heeft geen recht om zijn rechten en/of verplichtingen ten opzichte van Ondernemer over te dragen. 

6.7. Klant behoudt zich het recht om een Overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden door een schriftelijke annulering aan Ondernemer zonder opgave van redenen. Wanneer Klant 14 dagen vóór de uitvoeringsdatum de opdracht annuleert, is Klant 75% van het totaalbedrag in de Opdrachtbevestiging verschuldigd aan Ondernemer als vergoeding. Wanneer Klant 7 dagen voor de uitvoeringsdatum of korter de opdracht annuleert, is Klant 100% van het totaalbedrag verschuldigd aan Ondernemer. 


7. Privacy 


7.1. Door het plaatsen van een bestelling op de website van Ondernemer of door het schriftelijk overeenkomen van een Overeenkomst, geeft Klant zijn of haar uitdrukkelijke toestemming aan Ondernemer om zijn of haar persoonsgegevens te verwerken met het oog op het leveren van de bestelde of overeengekomen Product of Dienst. De verstrekte gegevens kunnen eveneens worden gebruikt voor klantbeheer, statistische informatieverzameling en reclame- of marketingdoeleinden. 

7.2. Klant beschikt over een wettelijk recht op inzage en correctie van zijn of haar persoonsgegevens, alsmede het recht om zijn of haar persoonsgegevens volledig te laten verwijderen wanneer hij of zij dit schriftelijk kenbaar maakt bij Ondernemer. 

7.3. Alle persoonsgegevens die Klant verstrekt aan Ondernemer zullen vertrouwelijk worden behandeld en in geen geval aan derden worden verstrekt. 


8. Intellectuele eigendom 


8.1. Alle video’s, ontwerpen, concepten, creaties, foto’s, afbeeldingen en teksten die ontwikkeld en/of gebruikt worden door Ondernemer, in welke vorm dan ook, zijn en blijven eigendom van Ondernemer. Klant mag de verstrekte materialen, Producten en Diensten niet delen of verspreiden naar derden, tenzij anders schriftelijk overeengekomen met Klant in de opdrachtbevestiging.  


9. Contact 

Chantal van der Cingel 
Muyeweg 23 
4306 AT  Nieuwerkerk 


T. 06 47 16 77 75 

E. hallo@chantalvandercingel.nl 


www.chantalvandercingel.nl  


KvK-nummer: 92366422 

Btw-nummer: NL004015918B78